Association for Competition Law

Upcoming events
No events
Past events

From enforcement to regulation: the recent evolution of case law under Article 102 TFEU and the shift to regulation of digital markets through the DMA.

November 24, 2022

Er is een interessant programma voor u samengesteld met Nicholas Kahn en Gera van Duijvenvoorde als sprekers (korte CV treft u hieronder).

• Nicholas Khan has practised almost exclusively in the field of European law, both in private practice at the Bar in London and for many years as a member of the Legal Service of the European Commission. His experience covers a wide range of matters, including; sex discrimination, free movement of persons, the Brussels Regulation on jurisdiction, anti-dumping, State aid and competition. In recent years he has represented the Commission in many significant competition cases before the European Courts and in interventions before the English courts, including: Courage v. Crehan, the Seamless Tubes, Gas Insulated Switchgear, Power Cables and Air Freight cartels, MasterCard and the Interchange Fee damages appeals to the UK Supreme Court, Intel, the Google cases and the Illumina/Grail merger cases. He follows procedural matters particularly closely and is the author of the 6th Edition of Kerse and Khan, EU Anti-Trust Procedure. He was appointed a Queen’s Counsel in 2018.
  • Gera van Duijvenvoorde is advocaat in dienstbetrekking/competition counsel bij KPN en bijzonder hoogleraar Telecommunicatierecht bij de Universiteit Leiden.

Digital_Market_Act_Gera_van_Duijvenvoorde_VVM_24_November_2022.pdf

The_evolution_òf_case_law_under_Articel_102.pdf

De nieuwe Groepsvrijstelling voor Verticale Overeenkomsten en de nieuwe Richtsnoeren voor Verticale Restricties.

June 27, 2022

Wij hebben een interessant programma voor u samengesteld. Eerst zal Inge Bernaerts, directeur Beleid en Strategie bij DG Concurrentie, een presentatie geven over een aantal actuele beleidsdossiers, waaronder de nieuwe Groepsvrijstelling voor Verticale Overeenkomsten en de nieuwe Richtsnoeren voor Verticale Restricties, maar ook over het ontwerp van de nieuwe Horizontale Groepsvrijstellingen en de Horizontale Richtsnoeren, de herziening van de Bekendmaking inzake de bepaling van de relevante markt en de aangekondigde evaluatie van Verordening 1/2003. Zij is graag bereid vragen uit de zaal te behandelen over deze onderwerpen.

Daarna zullen Helen Gornall (De Brauw), Pauline Kuipers (Bird&Bird) en Pablo Amador Sanchez (ACM) aan de hand van diverse stellingen een paneldiscussie met elkaar voeren over de nieuwe Groepsvrijstelling voor Verticale Overeenkomsten en de nieuwe Richtsnoeren voor Verticale Restricties. Uiteraard worden uw gedachten en vragen op prijs gesteld.

VvM webinar – Competition policy in its European and international context

October 13, 2020

Het derde webinar van de Vereniging voor Mededingingsrecht is alweer gepland en zal plaatsvinden op dinsdag 13 oktober a.s. van 16.00 tot 17.30 uur.

Het bestuur is verheugd u tijdens dit webinar een zeer interessante spreker aan te kunnen bieden: Olivier Guersent, Directeur-Generaal Mededingingsbeleid van de Europese Commissie.

Olivier Guersent zal spreken over Competition policy in its European and international context. Het webinar wordt gevuld door een vraag-en-antwoord-sessie, waarbij ingegaan zal worden op, onder meer, recente beleidsinitiatieven van de Commissie, de interplay van regulering en toezicht, de link met de Green Deal en de Digital Decade prioriteiten, de nieuwe EC consultatie over duurzaamheid en mededingingsbeleid en samenwerking binnen de ECN en ICN.

Voor de deelnemers zal er gelegenheid zijn vragen te stellen, maar schroom ook niet om eventuele vragen alvast toe te zenden.

Speakers
O. Guersent, DG Mededingingbeleid Europese Commissie
More past events ?
Announcements

Reactie VvM op concept werkwijze NMa analoog en digitaal rechercheren

December 9, 2022
Reactie_VvM_op_concept_werkwijze_NMa_analoog_en_digitaal_rechercheren [165 KB PDF]

Promotieonderzoek SEO op het gebied van mededingingseconomie

October 31, 2016
Uitnodiging_enquete_promotie-onderzoek (1) [49 KB PDF]

11e internationale Ascola congres

June 30, 2016

Het Bestuur van de VvM brengt graag ingesloten uitnodiging van het Europa Instituut van de Universiteit Leiden en de Academic Society of Competition Law (ASCOLA) onder uw aandacht.

Zij organiseren dit jaar het 11e internationale Ascola congres. Het hoofdthema is The role(s) of innovation in competition analysis.

De conferentie zal plaatsvinden in de Academie en het Kamerlingh Onnesgebouw van donderdag 30 juni tot en met zaterdag 2 juli 2016.

Uitnodiding_Ascola_Congres_30_juni_2016_tot_en_met_2_juli_2016 [40 KB PDF]

ICC seminar 23 juni 2016

June 23, 2016

Het bestuur van de VvM brengt graag het volgende seminar onder uw aandacht.
ICC seminar mededinging, corruptie en het persoonlijke risico voor bestuurders en leidinggevenden op 23 juni 2016 (8.30 – 12.00) in Den Haag.
Sprekers: o.a. Sven Dumoulin (AkzoNobel) en Robbert de Bree (Wladimiroff).
Voor het programma en overige informatie verwijzen wij u naar icc.nl.